21 February, 2011

Sabah -Day 1 Night Market, Philipino Market & Tanjung Aru Beach

Activity malam kta org..pas dah puas berehat kat hotel kami pon start ngn activity jalan-jalan cari pasal..hehehe Destinasi yg pertama adalah round 1Borneo Hypermall dlu..sebab Tune Hotels tu mmg dok sebelah je ngn shopping mall tuh..So klo bosan x tau pe nak wat kat bilik kat 1 Borneo tu ade cinema..x ingat lak plak TGV ke GSC kan..bowling pon ade..alamak aku pon ade short term memory loss mcm ko laa Niza...

1st time masuk dlm tu, terus ckp kat hubby not bad..branded outlet cam CK, FCUK, Braun Buffel, Charles&Keith, Guess, Esprit etc pon ado ek kat sane..
kire gempak gak laa kan..dan menurut cik temah 1 Borneo nih mall baru.. 
babe rugi ko abis study cpt sgt.hehe
 tp aku xde laa nk bertingkap-tingkap kat ctu..aku jalan-jalan nak cri portable travel charger for BB..nasib baik ade ek..RM30 aku dapat...

lepas jer kuar dr 1 Borneo Mall kami memulakan destinasi mencari town KK..berpandukan peta besar laki aku beli, kta org memulakan destinasi ke town dgn menggunakan Garmin..tq incik Faiz bg pinjam pompuan garmin..heheh 
memandangkan payah btol nak locate Kg Ayer tu ngn Garmin, kta org try laa search laa jalan nih berdsrkan map KK tu...sib baek ade map kan...


Jalan ni panjang rupenye.. laluan tepi laut, tapi mlm x nampak laa lautnye..Sampai je kat town, terus kami gi Night Market kat Kg Ayer tu..kate org pearl kat cni murah ckit dr Philipino market..so aku pon per lagi..activity tingkap2 laa kan..

for those yg really like accessories ni sure rambang mata kan..
but I just like suam suam kuku je laa..hehe
kat cni kalo pearl dr air masin tuh lagi mahal..ade jual sampai rm200..
klo yg air tawar dlm rm30-50 satu set tp depends on design gak..
pape pon kne laa pandai tawar menawar...
aku x sure kat KL bape harganye..x penah amik tau pon!! :p
tapi dlm x minat tu rembat gak satu set necklace & bracelet air masin..bak kate org dah pegi sne x kan xmo simpan wat koleksi kan...than aku pon beli laa gak tuk mama, mil and sil aku set pearl nih...hopefully they will like it..



pearl..

selesai sudah pusing2 dlm night market..kami jalan lak ke Philipino market yg terletak belakang Le Meriden Hotel x jauh sgt pon...Philipino market nih lagi besau dr night market..mcm uptown laa pendek cite..harge aku rse same jer..x byk beza pon..yg penting kena pandai tawar laa...Kat cni aku x beli pape..perut pon dah lapor kan so xde mood sudah..nak lagi kaki ku sakit melecet..ceh..
1st day kaki dah melecet..potong btol la...

kaki sakit berlakon happy je tu...

memandangkan kaki dah x tahan melecet ngn kasut Frances aku tuh, aku pi lari jap kat Night Market and rembat this...hehe..bru leh berjalan dgn tenang...


dah x tahan nak dgr lagu dangdut dlm perut nih..kta org decide nk gi dinner kat Tanjung Aru Beach..Asalnye nak pi time senja berlabuh coz laki aku nak snap pix sunset..tp KK laa nih petang je hujan..so x dapek laa nk tgk sunset..

nak pi Tanjung Aru ni same jalan nak ke Terminal 2 Airport..
mcm besa laa terpakse la layan pompuan Garmin tuk smpai TA nih..
well dulu-dulu org kate malu bertanya sesat jalan..
sekarang ni malu bertanye x sesat lagi dgn adenye Garmin..hehehehh

Anjung Perdana Tanjung Aru
kat cni mcm food court laa lebih kurang...kta org dok dkt hujung dkt ngn pantai..nak melayan desiran ombak bayu laa katakan..:p sambil melantak ikan putih masak 3 rasa, kailan ikan masin..burrp..!!

pantai Tanjung Aru
ok perut dah kenyang senang hati.. time to sleep coz esoknye kne bangun awal..
nak pi Island Hopping...


will be continue...

** isk pix mlm mcm gelap je..sile jawab incik hubby..u x on speed-light ker??


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...