24 February, 2011

Sabah - Day 3 Kinabalu Park

Hari ini aku nak sambung balik citer Sabah yg x abis lagi.. wpon hati sgt sedey coz aku dah terbang RM100 pagi² hari..Haiya short term memory loss aku dah sgt kritikal..harus diupgrade ni..aku x tau mne aku letak duit org tuh..duit nak byr Corelle..oh my Corelle!! Maybe aku kna minum byk air kismis instead of air semut.. huk huk huk hari gaji jer duit terbang mcm debu...ok selingan je tu..mai bce sambungan cite sabah kami....

Hari ke-3 kami lepak kat Kundasang, jauhnye dlm 60km dr KK.. bertolak ke Kundasang lepas balik dari jelajah pulau..kami plan nak stay one night kat Kundasang, coz x mau miss laa suasana pagi kat sana.. so around 9pm kami bertolak laa ke Kundasang...by the way before gi tu aku dah google lu hotel yg ade kat sane..so bile dah confirm ade bilik baru laa gerak..

Perjalanan ke Kundasang lebih kurang 2 jam..sampai kat sana kul 11pm...hah!! Sure korg heran 60km je..tp 2 jam.. hihihi .. cube kamu..kamu bygkan yg jalan kat ctu mcm jalan nk gi Cameron..hi hi hi scary x??? dgn byk lori nye..gelap nye..nak naik atas tu pakai gear 1 dan 2 je tau...sib baik malam.. x nampak gaung ke cenuram tepi jalan tuh.. klo x lagik takut..:p

bagi aku laa..jalan nye x scary mne laa...dah balik KL bley la belagak ckit..heheh..betol x incik suami??? klo kamu..kamu semua biasa gi Fraser Hill dr Raub, sure x seram nye coz jalan nak ke Fraser Hill lagi scary.. Mcm kta org nih dah biase ngn jalan mcm ni coz nak balik kg lalu Karak Highway tuh pon lebey kurang je... :)

Sampai je kat Kundasang terus check in kat J Residence .. Masuk je bilik..terkezut sebab besar nye bilik nih..sgt selesa ok..just RM80 per night .. ini harga weekdays.. kta org nih jenis x kisah pon nk stay kat mne2..asal bersih selamat..bedal jer..lagi satu ikut laa budget sendiri..jgn ikut budget org!!

Ini lah bilik dgn RM80... xde aircond laa tapi.. tapi gila laa klo nak on aircond kan kat cni!!! kang x psal² esk x bgn terus jadi statue... Siyes sgt sejuk ok.. Nak buang air pon x sampai hati.. :p
1 single bed..1 queen bed..

View depan bilik
depan bilik tu ade coffee  table, lepas je angkut barang incik suami ajak lepak kat ctu wif a cup of coffee dgn Ngan Yin.. Laki aku pon time tgh mlm kul 12 la nk ajak dating kan..x kuasa laa aku nak join..dah le sejuk..baik aku layan nafsu novel Aku yang kau tinggalkan..Heheh.. ni lagi besh!!! sehinggalah terlena kul 4am..

Esok paginye kul 9 dah check out trus gerak ke Kinabalu Park..x sampai 15 minit pon dr J Residence tuh...Nak masuk cni entrance fee kna byr RM3 per head ye..kanak² aku x ingat..kami x lama pon kat cni coz hujan sepoi-sepoi lak pagi tuh..Nak amik pix puncak Gunung Kinabalu pon gagal coz kabus dah penuh.. Abg Tajol jiran sebelah kat JR ckp klo nk nmpk puncak kna sesudah subuh.. Ni bgn pon dah kul 6.30..melepas la..

Sile enjoy pix kat Kinabalu Park yg incik suami snap nih ek... x byk sgt coz cuace x cantek laa!! :(
background tu puncak yg berkabus

ngeee........

subhanallah

:)

mama & Anas

nak jugak nyebok kat tripod tuh...

i love u
Sekian entry Kinabalu Park...

next continue ngn entry Dairy Farm...tunggu...............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...