03 March, 2011

Sabah - Day 4 kepulangan...

Pergh lame gile aku break tuk update entry last day @ SAbah ni.. susah laa nak blogging klo xde laptop nih..desktop ade kat umah tp berokband laa xde..malas nak continue pas ilang last year.. kelmarin aku discuss ngn incik suami..rsenye nak beli laptop arr sekiranya Dato’ Ceo nak kasi bonus ke baa boom laa..dlu aku menumpang laptop hubby je.. huhu sampai laa nih x dapat ganti lagi ye.. patah jari ku kat umah..klo nk blogging kna tunggu weekend pakai laptop mama x pon kat office kalo sempat.. (-_-)..x beshnyeeeeeeeeee…

Last day adalah time tuk sopping heheh..flight kul 6pm..pagi² kul 9.30 dah check out..kami breakfast kat KK town..after that trus shoot gi Jamilah Jewellery..excited pi cni ble dpt tau nak sopping pure pearl n Swarovski cari kat Jamilah..kedai tu leh diskaun up to 50% dan byk pilihan..get the info bro Tajol & family... Jamilah ni ade 2 kedai satu jual first grade nye pearl and crystal ..satu lagi jual yg low grade nye ar.. aku masuk kedai yg 1st grade laa kan.. coz klo yg low grade tu leh cari kat Night Market or Philipino Market…bile masuk jer dalam ni aku like waaahh...memang cantik menarik tertarik laaFor those yg gile kan accessories tu klo pi sabah korg jgn x singgah kat Jamilah nih tau…rugi aku ckp!!aku lame dlm kedai nih tapi xde laa membeli sgt pon.. just beli brooch ngn ring jer..nasib baik laa incik suami bersabar menjaga si Anas
Tq hubby i lap u..adoi Anas tawaf kedai ni abis sume die amik..ingat mak die cop duit kot nak beli sume..hehehe
 
shantek nye..dah besor anas bagi mama satu ye..

ini lah kedainye..singgah jgn x singgah...
dah sopping kat Jamilah kami berjalan ke pasar kraftangan lak.. just pusing² nak tgk ape ade kat dalam tuh..mcm besa laa ade jual t-shirt, key chain, brg kraftangan tuk hiasan, pearl dan lain² souvenir laa..kat cni just tgk² and beli t-shirt n key chain..x stay lame coz x bape selesa..ruang agak sempit so payah ckit nak tolak stroller anas.. pastu agak panas kan..Anas pon dah ngamuk² sampai aku terpakse dukung sampai die terlena..


pasar kraftangan..
haa.. ini lak tempat yg paling besh!! klo org dtg Sabah nak sopping mutiara bagai..aku plak datang Sabah nak sopping kat cni..heheh
korang nampak tak byk gantung² tuh... ade sotong kering, udang kering, rumpai laut, ikan masin..ikan bilis..ikan talang..ikan kurau
~~huhu sure rambang mata laa...:)
bkn kat KL xde..tapi kat cni jauh lagi murah dari KL dowh...
1kg ikan bilis yg dah buang kepala.. RM15 jer... udang kering 1kg RM22 or 28 x hengat laa...
murah x?? bg aku murah laa sebab cantik-cantik :)
sape x gile!! aku dah gaye makcik² kan??kan??:p

yey suke..suke...
aku dapat beli sekotak je coz takut x muat luggage laa...aku frust coz x smpt gi pasar basah.. klo x leh beli udang, ketam, sotong ikan..
ini pon laki aku tnya 2,3 kali..*alia betol ke nak gi beli ikan bilis nih...
*hah memang laa betol!! awk kan suke my homemade nasi lemak~ perasan =p
selesai sopping cni kami pun bergegas utk pulang...happy..puas ble dpt memborong kat cni...lagi laa happy coz poket duit ku dah x berat!!..mcm x ikhlas je...hahahaha..
yea!! pulang ngn gumbira coz dah dapat ikan bilis~~~~ :-)
balik KL makin ikan bilis je laa pas nih....:(

sekian tamMat citer sabah!!!

sayonara negeri di bawah bayu....@>-;-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...