20 April, 2011

Pekan Sari..

korang penah x dgr Pekan Sari..?? aku dlu pon x taw pe tu pekan sari.. 
actually Pekan Sari ni adalah Pasar Pagi..or Pasar Tani..or  
Opah aku panggil Market gitu*ini lah pentingnye English education*=p

Kat Benta Pahang, Pekan Sari ni umpama pasar minggu..
Penduduk kampung awal pagi dah ade kat cni utk beli baik barang basah or kering..
klo org bandar mcm aku ni ye laa x pi pasar..shopping ikan,ayam, udang semua bagai kat Tesco la.. x pon Giant ke Carefour..or NSK.*ini kenyataan* sebab every weekend biasanye aku confirm xde kat umah..

Normally aku beli stock bile rase nak masak je..
Klo beli pon biasanye kat Pasar Tani Jalan Duta tetiap Selasa ngn Khamis..
or Pasar Malam Kota Damansara setiap Selasa...

Sudah menjadi rutin aku setiap kali balik Budu..
aku or hubby aku akn bwk MIL pi Pekan Sari laa..
aku suke pi pekan ni coz at the same time
aku leh shopping barang umah aku jugak..
Pekan Sari ni macam-macam ade especially ikan patin favorite cik abg tuh..:p

ini laah suasana di Pekan Sari


kat KL susah nk jumpe org berniaga duduk kat atas jalan camni..klo ade pon x byk kan..Makcik2 ni jual segala benda ulam laa..sayur2 kampung yg ade tu aku pon x knal n x pndai makan =p..
kat cni aku singgah beli bunga kantan ngn serai..
kononnye nanti nak wat nasi goreng kerabu kat KL nanti .. =)


so klo pagi minggu x wat breakfast pon x pe.. coz kat Pekan Sari ni mcm2 juadah ade jual.. Dah mcm bazar ramadan pon ade.. Apam balik, ayam percik..kuih cakoi..lemang..sate..putu bambu..Ice Blended..
pendek kata segala benda yg dijual kat bazar ramadan semua pon ade kat cni..
Klo laki aku time ni semua benda die nak beli..
nafsu mengalah kan Hantu Raya..=p

ni name nya Cakoi.. sedap bangat..menu wajib beli...

unik gile bentuk Labu nih...mcm labu sayong...
So kawan-kawan yg mne lalu Benta on the way nak balik Kelate tuh
Moh lee singgah cni klo berkelapangan..
Macam-macam ade...aku tetiap bulan balik kampung mesti pi cni..
tempat wajib singgah..eheheheeeh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...