21 May, 2011

Nur Kasih The Movie Review


EDISI: WAJIB TONTON.. 
 Sumpah best giler...=)

tapi x paham jgk kenape ada org kata x best ek???
sedangkan aku rase mantap sangat cite nih..
mungkih kah aku ni terlebey feel sebab kaki Novel..?jiwang??
rasenye ni bukan love story semata-mata mcm Titanic..

Filem ni ade pengisian..setiap plot cerita ada huraian..
setiap dialog yg dilontarkan ada maksud tersiratnya..
Sebuah kisah percintaan, kehilangan, kesetiaan, pengorbanan dan keinsafan..
Walaupun Nur & Adam sering ditimpa dugaan dalam kehidupan mereka..
tetapi mereka tak pernah berputus asa utk berusaha..

 "Semakin derita menghimpit kita,semakin dekat rahmat menghampiri kita"- Nur

Walaupun kisah cinta mereka sering diuji..
tetapi mereka tetap bersama sehingga akhir hayat..

"Ya Allah ..Engkau ambil lah apa saja dari aku kecuali Nur"- Adam

So sesape yg rase nak tau ape pengisian dalam Nur Kasih The Movie nih..
pegi laa tgk ye..aku gerenti x rugi beli tiket & tisu skali =p
tadi kat Ceneleisure Damasara seat dalam hall full ok!!
kebanyakan yg dtg family siap bwk anak kecik lagi..
Bukan ladies je yg  ramai ..Gentlemen pon lumayan gak dalam hall tadi..
filem ni sesuai ditonton utk semua peringkat umur..

Climax citer ni terbaik..bukan pada watak Nur, Adam atau Aidil..
tapi watak lain..watak seorang remaja yg sedang mencari cahaya NYA..
tetapi akhirnya kandas di tengah jalan..yang ni aku sangat sedey..
bila aku tgk mulut dia terkumat-kamit susah nak mengucap..
Ya Allah siyes gile babas nye sedey..

tiba-tiba teringat quotation Hlovate dlm novelnya 
Contengan Jalanan..Perjalanan Mencari Tuhan..
"The man that decided to change on the twelve hours dies on eleventh.." 
*ok terlebih emosi lak nak relate ngn novel* 

Ya Allah..klo kita diberi peluang untuk bertaubat, 
jangan la kita bertangguh kerana..

"kita tak tahu, apa yang ALLAH rancangkan untuk kita" -Aidil

Aku memang salute kat Kabir Bhatia..10 thumbs up aku bagi kat dia..
sebab selalu menghasilkan karya yg lain dari lain...
Nur Kasih The Movie TERBAEK!!

P/S: Sile bwk tisu coz takut hidung tersumbat bila aircond sejuk sangat =p

1 comment:

  1. salam..

    tak sabar nak tgk, hope bkesempatan

    minat hlovate jugak erk?same la kite,, kaki novel,,minah jiwang!

    dah follow blog ni :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...