27 May, 2011

Bandung - Day 3 Cihampelas C-Walk

Aduh sorry guys sebab wat korang tertunggu utk entry Bandung ni..
Lately aku sgt busy kat office..than bile dah sampai umah trus pengsan sampai pagi.
xde mase nak update..bile dah update tetibe draft bley hilang lak..*damn*
tu yg aku stoplama kat entry Rumah Mode..
Ya Ampun ye semua...=)

Entry kali ni nak story pasal Cihemplas area plak..
Actually lepas dr Rumah Mode ni kta org trus gi JALAN DAGO..
tapi bile dah smpai kat Jalan Dago jer..
ade sketsa lain plak yg aku buat...huuhu

boleh x aku bru perasan yg handbag aku xde..
gile x aku?? boley laa.. pi tertinggal kat Rumah Mode..
nasib baik laa jumpa & xde ape-ape yg hilang..Syukur Alhamudullillah..
*moral of the story jgn sangkut bag kat blakang pintu fitting room*

By the way aku nak share ckit tempat-tempat yg top nak shopping kat Bandung nih..
Pasar Baru, Jalan Setiabudi, Jalan Dago & Cihemplas..
byk je lagi tempat tapi sile maklum ye..
terlalu BANYAK FO kat Bandung nih..
korang harus plan properly itenary tu before dtg..
klo x confirm muntah duit je laa kat sana..
mcm aku before dtg dah study ckit2 laa thru Cari.com & tny2 friends & family yg dah gi..
Dari ctu dah bley plan nak gi mane..So ini la tempat2 yg aku pilih tuk pegi =)

Bile dah abis sketsa handbag tadi..
kta org tukar lokasi plak..Ajak Dani pi Cihemplas dlu..
kat cni aku x shopping pape pon..berjalan jer sambil amik pix..
Jom tgk gambar2 time kat Cihemplas..


Memula sampai  tgk tempat ni biase jer..
crowded gile area cni ala-ala mcm kat Rantau Panjang
FO byk gak kat cni tapi koleksi nye mcm x berape nak best =p





Kat cni dah la crowded satu hal..macet lak..
Dan pastu nak layan plak penjual jalanan yg asyik dok ikut bontot lagi..
Sungguh xde privacy and so annoying..

design KFC not bad

Pix before ni semua di sekitar Jalan Cihemplas nih..
Now jom terjah ape ade sebelah dalam Jalan Cihemplas nih..
Dekat blakang KFC nih..

nama nye e-store..
Bile kta org jalan masuk je kat dlm ni aku mcm terkezut jap.
eh luar mcm  x best..tapi kat dlm like.. waHhh..*bunyi cam jakun*
tempat ni dipanggil C-Walk ala-ala mcm BB Walk laa konon.. Moden




 
Kat kiri kanan ni semua nye  tempat makan ye..
Sila bygkan cni ala-ala The Street kat The Curve laa..
Tujuan kta org datang cni utk santapan tengahari..

sedang gigih supersize baggage secara online..
Ini la restoran yg kta org gi..Pasar Tong tong..makanan bley tahan =)

Gendang gendut tali kecapi
kenyang perut suka hati..

Bila selesai makan trus kami ke Jalan Dago lak...

to be continue next entry Jalan Dago ok...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...