30 November, 2010

Diintai Rindu|Junie Octovian~review


Novel ni  laa boleh bce tapi xde laa terangkat sangat..biasa-biasa jer..cerita tentang Ain Zuraidah yg kematian ibunya dan menjadikan sepupunya Daniel sebagai tempat bermanja dan berkongsi kesedihan. Ketika di Universiti Ain membuat hubungan dgn Izad, tetapi disebabkan sikap cemburu Izad terhadap keakraban Ain dan Daniel hubungan mereka berakhir ditengah jalan...

Selepas tamat zaman belajar Zuraidah berkenalan dgn jejaka berdarah mat salih iaitu Aaron..Hubungan mereka bertaut sehingga mereka bertunang. tetapi bila semakin hampir dgn majlis perkahwinan mereka, Aaron dipanggil pulang ke London kerana datuknya sakit.. tetapi Aaron akhirnya pergi tanpa kabar berita..Zuraidah ditinggalkan di Malaysia dan dia memilih untuk mengahwini wanita Inggeris..

Daniel yg telah menaruh hati pada Zuraidah sejak kecil lagi, telah hadir mengubat hati Zuraidah yg terluka..Mereka akhirnya berkahwin, tetapi selepas mengalami kemalangan  Zuraidah telah kehilangan separuh daripada ingatannya..Hampir setahun berlalu, Zuraidah langsung x ingat yg Daniel suaminya.. Aaron yg lama menghilang tiba-tiba kembali untuk membawa Zuraidah berubat di London untuk memulihkan ingatannya. Daniel memilih untuk melepaskan Zuraidah kerana akur yg Zuraidah tidak mampu mengingatinya sebagai seorang suami.. 

Happy ending story, sebab akhir nanti ingatan Zuraidah kembali pulih.. dan dia memilih untuk bersama Daniel selamanye..the end!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...