20 November, 2010

Kasihku Arina| Anita Aruszi ~ Review


Sebenarnya susah nak review nih cerita nih sebab genre nye kot..Cube bygkan mcm korang tgk Transformers yg nak menyelamatkan dunia..Lebih kurang laa kot mcm tuh..Arina ni sebenarnya salah seorang dari Pahlawan Orkid dari sebuah tempat yg bernama Dratusia..tetapi dia telah diculik oleh Kruek masa dia kecik dlu..Kruek ni adalah Pemerintah Lembah Hitam, sebuah tempat berhampiran Dratusia..Arina telah dibesarkan untuk menjadi hamba kepada Kruek..dia dididik oleh Kruek untuk membunuh atau dibunuh??..disebabkan satu insiden ni dia nyaris mati apabila ditembak oleh org Kruek..

Masa ni laa ibu Arina menyelamatkan dia dr mati dan mengunci memori nya agar dia hilang ingatan tentang masa lampau..Kemudian Arina dicampakkan ke bumi dan diletakkan di bawah jagaan En Fahrin..Fahrin ni juga diamanahkan oleh ibu Arina untuk menyimpan salah satu Kunci Orkid, iaitu kunci yg perlu digunakan untuk menghentikan peperangan antara Dratusia dan Lembah Hitam..Berpunca dari pencarian kunci orkid dibwh simpanan Fahrin ni laa, menyebabkan si Kruek yg pada asalnya ingat Arina dah mati tau yg Arina masih hidup, nyawanya terancam kembali..

Selepas 5 thn..Ingatan Arina tentang masa lampau pulih kembali..dan dia kembali ke dunia asalnya..Arina kembali untuk menjadi salah seorang Pahlawan Orkid..kali ni dia jadi org baik laa..bukan pembunuh lagi..misi dia hanya ingin membunuh Kruek yg zalim tu jer..Akhirnya Kruek mati tapi bukan ditangan nya..

Novel ni dah keluar di pasaran May lalu tapi aku baru jer beli sekali ngn novel Aisya Sofea kat ofis Alaf..sure heran napa aku x beli dari dlu lagi..sedangkan Anita Aruszi ni favorite novelis aku...Har har har..At first bila aku tau genre novel ni thriller aku ketepikan hasrat nak beli..walhal kat forum Cari sume org kate best!! Aku bukan x suke genre thriller tp kalo dalam bentuk bacaan nih..adoyai kna ada daya imaginasi yg tinggi dimana otakku kini malas tuk berimaginasi...heheh ye laa contohnye kalo pisau x kan laa kta nak bygkan mcm  pisau sembelih lembu korban kot..x thrill laa kan.

Pendekkan citer..Lepas je abis bce novel Masih Setia..Aku pon ape lagi bukak laa pembalut plastik buku nih..Time tu aku kat kampung tgh bercuti nak raya haji ok..So bile x de mendaa nak buat aku bce novel laa..Start bce prolog..than move to 1st bab..dah abis go to 2nd bab..than go to next .. next.. next..huh!! korang tau x, aku x leh stop bce..My first judgment is wrong!! Sape kate novel thriller x best!! kalo dengan penyampaian yg berkesan sure meletop laa...tu yg aku suke ngn Anita Aruszi nih.. dia x penah gagal menyampaikan ceritanya dgn baik..walhal cerita ni agak berat.. sampai aku dok terpikir sejenak..mcm ne laa penulis leh imagine begitu bagai..tapi itu tugas seorang penulis..kalo x byk wat research n study nanti jadi laa mcm novel-novel yg ada kat pasaran skg ne..x semua penulis baru mempunyai kualiti penyampaian yg baik!

Sehingga kini otakku ligat memikirkan ape akan jadi pada Arina & Alwiz..Adakah Ketsu memang nak bunuh Arina??. Apakah Keiga & Emma akan balas dendam..ish!!Aku terpakse tunggu Kasihku Arina 2..Oh kak nita..x sangke penangan Kasihku Arina ni otak aku semakin aktif dan tidak malas lagi...wakkakakaka! Novel ni memang terbaik!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...